Madglæde og madmod for de mindste

Madplan uge 3

Madplan uge 3

Så er vi allerede i fuld gang med januar måned. Det er en god måned at starte lidt forfra og få gang i planlægningen af ugens måltider. På den måde lover vi dig at du får en lille smule mere overskud i hverdagen med børn. Du skal ikke bruge tid på at finde på aftensmaden på vej ned i Netto sammen med dine trætte børn for det er allerede planlagt og købt ind til… (altså hvis du er sej og får købt det hele ind inden ugens start).

Hos os…

Herhjemme hos os køber vi typisk ind til de første 4-5 dage af ugen i løbet af søndagen (ikke at jeg altid gider!), og så køber vi ind til resten af dagene lidt løbende afhængigt hvad vi har af planer i weekenden. På den måde holder vi hverdagen planlagt, men med mulighed for en smule spontanitet i weekenden. Vi holder også et lille familie “møde” med børnene efter aftensmaden om søndagen, hvor vi fortæller om den kommende uge og hvad vi har planlagt at mad. På den måde er de en smule forberedt, og vi undgår forhåbentlig lidt af brokkerierne over hvorfor vi skal have det eller det til aftensmad.

Nå, men det var lidt om vores vaner og tanker om madplaner. Hvad gør i hjemme hos jer?

Og her kommer så ugens madplan:

Mandag: Blomkålssuppe med sprød bacon *

Tirsdag: Karry ret med søde kartofler med inspiration fra The Food Club **

Onsdag: Chili con carne med nachos

Torsdag: Poké bowl med soja marineret laks***

Fredag: Prøv at starte weekenden med en nem ret One-pot pasta 

*Du kan prøve at tilføje suppen en bagekartoffel og et lille halvt knoldselleri, for at give lidt mere fylde. Derudover kan du toppe med æbletern vendt i kombucha eddike og lidt honning. **Jeg synes hendes blog og billeder er så flotte og så er der masser af inspiration at hente til retter med masser af grønt. ***Få inspiration herfra, men prøv at bytte rejerne ud med soja marineret laks skåret i store tern, der hurtigt vendes på en varm pande.




Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *